måndag 7 juli 2008

Salt

Jag börjar mer och mer tro att salt har mer betydelse än vad jag trott.
I fredags och lördags gick det ju inte så alldeles bra.
I går satt jag och körde ner till Kristianstad, och kom fram lite efter 16. Jag byte om direkt och gav mig ut på en längre runda, 24,6 km. Det var lite stelt i låren i början men farten var hyfsad. De sista 9 km var det dessutom motvind.
Saken är den att sedan i lördags tog jag salttabletter. Jag har sovit lika dåligt som vanligt och mat mässigt har det inte varit större skillnad. Ja, jag käkade ju en del godis i bilen på vägen ner.
Om det nu är saltet, hur ska man hålla koll på att man har rätt mängd?
Jag märkta ju att det kändes kornigt på benen av utsvettat salt. Jag har också märkt att ibland blir kläderna alldeles vita av salt efter långa rundor. Ska jag ta det som ett tecken, att om kläderna inte blir vitstrimmiga av salt efter en runda så har jag för lite salt? Det var ju inte så att jag kände att saltsug. Jag vet ju att salt har betydelse för nervsignaler och musklernas arbete. Jag får väl ta och försöka surfa på nätet och se om jag kan hitta något om det. Om det är någon där ute i cyberrymden som vet något kan ni väl höra av er.

Inga kommentarer: