söndag 15 juni 2008

Riktig långrunda.

34 km.
Nu börjar det likna något. Det är sådana här rundor som jag behöver inför tysklandsloppet.
I dag tänkte jag inte alls på att springa fort, i dag var det frågan om att springa och ha det bra. Och det även efter rundan. Det visade sig att en behaglig takt var runt 7,30 per km. Nu kanske många tycker det är långsamt och kanske till och med snudd på att inte springa. Men ska man avverka 1200 km så gäller det att se till att klara det hela vägen. När jag sprang var det nog i 7 minuters tempo eller strax under men så lade jag in korta promenad bitar. Jag var även inne på ett ställe och fyllde på med mer vatten. Det fina var också att jag körde på så här alla 4 timmar jag var ute. Det var så att jag skulle ha kunnat fortsätta.
När jag kommit hem var det en sådan där behaglig känsla i kroppen, inte utmattad. I dag kände jag ingen deppighet. Men jag hade också starkare sportdryck och jag drack mer vätska.
Direkt när jag kom hem drack jag också en speciell återhämtningsdryck jag skaffat. Det kan vara den som också gör nytta. Jag tror jag ska köra med den efter i princip alla pass.

Inga kommentarer: