söndag 8 juni 2008

På språng igen efter Stockholm.

Ca 50 km… på 3 dagar.
Naturligtvis kom jag inte igång i onsdags som jag hade trott. Jag var tvungen att ge mig ut på en jobbresa. Det blev arbete sent på onsdagkvällen och sedan kom jag hem vid 18.30 på torsdagen. Och chefen som bjöd på halvdag och allt. Men den tiden har jag tillgodo till något annat tillfälle. Resan resulterade även i att jag veckan efter midsommar måste ge mig av direkt tidigt på måndagsmorgonen och jobba ordentligt över hela veckan. Får väl ta med löpargrejorna för säker hets skull.
I fredags blev det ca 14 km. Det var grymt varmt. Drack väl ca 2 liter på rundan för att inte tala om hur mycket jag drack sedan på kvällen.
I går lyckades jag sträcka det till ca 21 km. Det gick lite bättre än dagen innan. Och jag fick hushålla med de 2 litrarna här. På kvällen kullpade jag i mig 1,5 liter hembryggt öl. Jag satt ute i trädgården och hade det skönt.
I dag kändes det minst sagt tungt. Jag hade god lust att nöja mig med 10-12 km. Men jag tänkte att jag måste börja plåga mig ordentligt.
Det jag här har ”sprungit” på 3 dagar är ungefär det minsta jag ska forcera mig i Tyskland per dag. Det har inte gått in vad det är jag ger mig in på, och lär väl inte göra det förrän jag är mitt uppe i det. Men jag har ju gjort en del långa lopp och vet att man inte kan föreställa sig det förrän man är i det.
Jag pratade med svägerskan i dag och då kom vi in på loppet och om det ska gå vägen eller ej. Jag sa att min fru tror på mig, eller åtminstone säger att hon tror jag har potentialen att klara det. Min mor tror jag klarar det. Så svägerskan frågade min bror vad han trodde. Det blev ett kategoriskt ”NEJ”. Bara för det måste jag greja det. Själv tror jag inget. Jag försöker visualisera mig själv på de tyska vägarna, försöker intala mig en fart eller tempo att försöka hålla. Bara inte jobbresorna ställer till det för mycket.

Inga kommentarer: