onsdag 11 juni 2008

Och nu Danmark.

Det blir hela tiden streck i räkningen på min träning. I går hade jag tänkt ta det lugnt och gå på gymet för att i dag ta min första mitt i vecka långrunda. Men si det ringde en kund och behövde hjälp i Danmark. Dit jag skulle var det dåliga förbindelser så det bästa var att åka redan i går kväll och ha hela dagen i dag för jobb. Det kunde också bli så att det kunde ta 3-4 dagar. Men otur för kunden behövdes det en reservdel som det är några veckors leveranstid på. Jag får åka hem och komma tillbaka senare.
Det innebär att jag försöker ta långrundan i morgon. Jag kommer hem mitt på dagen och då blir det förhoppningsvis ett kort besök på jobbet och sedan hem. Måste ju få till långrundor.
Men i går blev det en runda i stället för gymet. Mitt flyg gick på kvällen så jag åkte hem och hann avverka 14,5 km. Tänk vad en dags vila kunde göra underverk. Jag sprang samma runda som i söndags, och i går gick det drygt 0,5 minut snabbare per km. Får jag bara tränat ordentligt i sommar kanske det räcker med en natts ordentlig vila för att vara fit igen. Jag hoppas och inbillar mig det i alla fall.
Ännu har jag inte haft någon tur med att försöka få chaufför åt mig till tysklandsloppet. Så om det är någon som vill uppleva Tyskland från norr till söder så hör av er.

Inga kommentarer: