söndag 22 juni 2008

Nytt veckorekord.

33,8km.
Nytt veckorekord. På 7 dagar avverkade jag 127 km. Så mycket har jag aldrig förr sprungit på en vecka. Och inte heller mått så bra.
Dagens runda dag 8 blev inte lika upplyftande men jag klarade det. På 8 dagar har jag avverkat 161 km. I dag var det flera gånger lite av zombie löpning och ibland var det lite åt tunnellöpning. Jag började få lite ont i låren. Men resultatet var bättre än väntat. Jag gjorde rundan 3 sekunder snabbare per km än för en vecka sedan.
Jag försöker analysera om jag ändrat något och så där. Från början hade jag Vitargo som delingrediens i min sportdryck men så skippade jag den och tog bara andra kolhydrater, långsamma och snabba. Jag misstänker att det är Vitargon som gjort att låren inte stumat tidigare. Efter varje runda har jag varit noga med att dricka en återhämtningsdryck som jag spetsat med extra kolhydrater.
Jag har inte så ont i ryggen för tillfället. En period innan drog jag ner på mina piller för ryggen, glycosamin – kondritin – MSM, från 4 per dag av varje till 2. Sakta kom ryggvärken smygande och jag trodde det först berodde på att skorna var lite stumma men för en dryg vecka sedan gick jag upp i dos igen och nu är ryggen ok igen. Jag ska kanske inte experimentera så mycket.
Kommande vecka ska jag på jobbresa så det blir inte så mycket springa av. Fast det känns i och för sig skönt. Kroppen behöver också återhämta sig lite.

Inga kommentarer: