söndag 4 maj 2008

Racing - troligen inte.

27,6 km.
Jag tror inte det blir något marathon med mina fina racingskor. Träningsrundan i går gjorde jag med racingskorna och det gick bra. Det förstås, jag var något stelare efteråt än med ”normala” skor. Och under dagen i dag kändes det väl ok. Jag jobbade inte så hårt i trädgården. Tog bort ogräset i växthuset och sedan klättrade jag på taket och sotade skorstenen.
När jag förberett för dagens runda, blandat sportsdricka och bytt om, lade jag mig på soffan 15-20 minuter och vilade. Det var så där att jag nästan föll i sömn. Det är otroligt vad det kan pigga upp.
Jag hade bortåt 1,5 liter vätska i min behållare på ryggen, och det gick i princip åt alltihop innan jag var hemma.
De första 2 timmarna och i stort sett fram till 2,5 timmar gick det ok. Sedan började det göra ont. Inte i vaderna som alla sagt att jag skulle få, utan stelt i ryggen och ont i lårens framsida. Sista 0,5 timman var på gränsen till tortyr. Så ett maraton i de skorna är nog att utmana ödet för mycket. Skulle ju vara surt att behöva bryta till exempel Stockholm. Nä, det blir nog till att springa i säkra kort så att säga.
Men väl hemma tog det inte lång tid innan jag kände mig hyfsat igen. Och en källarkall hembryggd mörk öl satt inte fel då.

Inga kommentarer: