torsdag 1 maj 2008

Helt färdig.

Ca 10 + 14,6 km.
Normalt efter en mara brukar jag inte springa på ca en vecka efter. Men här efter Säter och med tanke på vad jag har framför mig tänkte jag att jag skulle försöka komma igång tidigare.
I går morse gav jag mig iväg tillsammans med kompis strax innan 7 på morgonen. Det kändes jätte bra. Vi sprang det jag kallar skogsrundan. Fåglarna sjöng och det var en behaglig temperatur. Jag hade inte ätit något innan, så när jag kom hem smakade det bra med mackor och te och slappna av och läsa tidningen.
Jag fantiserade att med maran skulle jag kanske komma upp i en 100 vecka igen, men det märker jag är en utopi.
Just nu är jag helt slut. Innan i veckan har jag lagt om ett stycke med marksten där ogräset hade tagit överhanden mellan stenarna. Så jag tog upp stenen och rensade för rötter och lade tidningar i botten och sedan tillbaka med stenen. Det blev 3 plastsäckar med rötter. På förmiddagen i dag höll jag på i 3 timmar och handgräva ett område i trädgården. Det hade blivit en hel del ogräs där så jag tänkte att med handgrävning och plockning av ogräsrötter skulle det kanske kunna hållas nere i år. Jag får ju inte så värst mycket hjälp av familjen.
Handgrävning och hela tiden böja mig ner och plocka rötter är tämligen jobbigt. Efter lunch lade jag ut sönderhackade grenar och latrin, det här körde jag sedan ner ordentligt med jordfräsen. Sedan hackade jag upp 4 fåror och lade 2 sorters potatis. Dels mycket tidig och dels tidig.
Sedan återstod att komma ut på en löprunda. Men oj vad det var segt. Det kändes som om jag vägde en halv gång till så mycket som jag egentligen gör. Varje fotlyft var en viljeansträngning. För varje steg fick jag nästan intala mig själv att nu skulle jag lyfta foten. Jag tänkte att jag skulle vara ute på en 2 timmars runda, och det blev det också, men distansen blev inte vad jag hade tänkt mig.
Väl hemkommen var det bara att sätta igång med matlagningen. Till maten tyckte frugan att vi skulle prova en belgisk öl hon köpt i Danmark. Det var kanske inte det rätta. Den var på 10% alkohol, så nu kaner jag mig en aningen dåsig minst sagt. Hade tänkt göra deklarationen färdig i kväll. Få se hur det går.

Inga kommentarer: