söndag 25 maj 2008

Fullständigt uttömd.

16,5 km.
Dagens runda var grym. Det var inte så att orken fallera så att säga, men jag hade inget kvar i benmusklerna. För flåset skull skulle jag kunnat hålla på längre. Till första jämförelse punkten var det ca 2 minuter sämre än i går. Jag fick gå allt emellan. Snittet var på drygt 1 minut sämre per km än i går.
Samtidigt kan jag inte låta bli att skratta. Jag gjorde alltså drygt 27 i går och orkade inte mycket mer än 16 i dag. Och i Tyskland ska jag alltså göra ett snitt på drygt 70 km i 17 dagar!!!
Jag vet ju från andra lopp jag gjort att så här kan man egentligen inte jämföra, men ändå tänker jag så här nu.
Men det är ca 3 månaders hårdträning kvar. Ja, inte bara träning utan mental förberedning.
Efter dagens runda blev jag också grymt deppig eller nedstämd. Jag vet inte riktigt vad det är som händer i kroppen. En runda som jag kör mig ordentligt slut och det går bra ger inte det här. Men om jag kört skiten ur mig med mycket träning brukar jag bli så här. Det är kanske inte bara benen som behöver kolhydrater, utan hjärnan också.
När jag kom hem i dag tog jag mig en blandning av mjölk-vitargo-ägg-juice-banan. Så jag hoppas det blev en bra inladdning i musklerna. Om det känns något så när i morgon ska jag försöka ta en lugn intervallrunda. Sedan blir det bara gymet och ingen löpning innan Stockholm.

Inga kommentarer: