söndag 13 april 2008

Nästan normallt.

27,1 km.
Nu börjar det likna något. GPS:en räknar söndag till lördag, så den gånga veckan kom jag upp över 70 km.
Fast det var ju otroligt väder i dag. Det småblåste och regnade ”småspik”, var inte många grader varmt. De första 18-19 km gick fint, jag hade väl vinden i ryggen. Men sedan vart det motvind. Lårens framsida blev blöta och alldeles nerkylda, då blev det stelt att springa. Här blev det lite gående inemellan. Eftersom takten gick ner blev det mer slitningar mellan mig och kompis. Jag tror han också var kall och ville hem, men inte hade några problem med att springa.
I dag tog jag en större dos olja. Drack väl nästan 1 dl innan jag gav mig av och sedan hade jag en dos som jag delade upp på 2 tillfälen.
Det var förvånansvärt många ute och sprang, med tanke på vädret. Men det kanske är så att nu ska det vara vår och då ska man kunna ut och springa. Det närmar sig ju också Stockholm maraton.

Inga kommentarer: