lördag 19 april 2008

Kompis har magproblem.

12 + 26,2 + 2,5 km.
Jag vet inte om det är rätt att kalla det här för dagbok. Nu när vädret blir bättre och det successivt blir varmare är det så mycket som pockar på. Jag har ju inte någon liten trädgård att se efter, och med fint väder vill jag inte sitta så mycket vid datorn.
I torsdags gjorde jag en häftigare intervallträning. Jag gav mig iväg på min 12 km runda. Efter ca 2 km uppvärmning ställde jag GPS:en på 800 meters intervall med 200 meter vila. Det gick och kändes faktiskt rätt hyfsat. Enda problemet var när jag närmade mig en väg jag skulle över och det fanns ett trafikljus, och jag var mitt i en 800ing. Men när jag kom dit kunde jag nästan bara skratta. Jag hade turen att det stod på gul-blink. Och som fotgängare var det ju bara till att springa över. Bilarna fick ju tvärnita bäst de ville. Jag kunde ju inte bryta 800ingen.
De säger ju att den tiden i minuter och sekunder man springer en 800ing på ska man klara ett marathon på i timmar och minuter. Och om det stämmer ska det nog kunna gå hyfsat i Säter nästa helg.
Gårdagens långrunda var inte någon så där höjdare. Intervallträningen kändes i kroppen och kompis hade vissa problem. Han var dålig i magen och hade inte ätit på hela dagen. Han skulle stanna lite oftare än normalt och bajsa och det kom bara flytande. Fantastiskt att han klarade att springa så långt med de problemen. Det hade inte jag gjort.
Långrundan var också iförd mina fina NB racingskor. Så långt har jag inte tidigare sprungit med dem. Det kändes också efteråt, lite ont i ryggen och lite stelare. Får se om jag ska våga springa Sätermaran med dem. Men jag är ju väldigt nyfiken att springa ett marathon med så lätta skor.
Innan rundan skulle jag ta min oljedrink. Men så var apelsinjuicen slut. Dat var bara till att grabba första bästa som kunde tänkas användas till att skaka ihop med oljan. Det blev proviva nypondryck. Inte dåligt det heller.
När vi gav oss av i morse hade han samma problem, så jag gjorde bara en väldigt kort runda ner om skogen. Tror inte jag sprungit så kort på många år.

Inga kommentarer: