söndag 20 april 2008

Lååång runda.

28,2 km.
Jag tror det var årets längsta träningsrunda. Strålande solsken, temperaturen kröp väl upp till runt 10 innan jag var hemma. Jag hade ungefär samma tid som i fredags men alltså 2 km längre. Kompis var inte med, han har fortfarande problem med magen.
Men det kändes något trögt i dag. Inte att det var problem med orken. När det inte går riktigt bra är det snarare att det är stelt och gör lite ont. Jag måste nog träna mer med racingskorna innan jag ger mig ut på en mara med dem. Det kändes lite i ryggen. Lårens framsida var också lite stela. Jag får väl försöka ägna lite tid åt stretching och andra uppmjukningsaktiviteter innan lördag. Men det brukar nog vara så att om det gått smådåligt innan kan maran gå ok. Jag får åtminstone intala mig själv det. Men som mål på säsongens första mara får nog bli att bara komma under 5 timmar.
Jag ska nog försöka mig på en ”vanlig” intervall i morgon och sedan blir det inte mer löpning innan nästa lördag. Så ska jag försöka gå på gymmet 2 gånger den här veckan.Efter löpningen i dag och efter att jag fått i mig lite mat var jag ute och grejade i trädgården. Det bästa av allt var sedan när jag satt och fikade i solen vid 3-tiden. Nu tror jag inte det blir ner snö den här sidan av sommaren.

Inga kommentarer: