fredag 25 april 2008

Dagen före.

Det blev inte mer löpträning här i veckan. Jag kände mig seg i kroppen och stel. Kanske det var för häftigt att springa långrundan förra fredagen i racingskorna. Så alltså vågar jag inte ta dem i morgon.
Annars har jag försökt ladda upp så gott jag kunnat i veckan. Stretchat lite då och då. Jag var på gymet som vanligt i tisdags.
Jag har kört en hel del med mentalträning. Det är en special-CD som jag har haft körande i bakgrunden på jobbet. Så när jag körde hem i dag hade jag lust att hoppa ur bilen och springa sidan om. När det tryter med ämne att skriva ska jag berätta mer om det här. För mig fungerar det i alla fall.
I går och i dag har jag försökt ladda upp lite extra matmässigt. Både i går och i dag har jag druckit en hel liter med kolhydratdryck. I går kväll käkade jag kvällsmackor, vilket jag ytterst sällan gör. Och i morse blev det väl ett par mackor extra. Bananer har det också slunkit ner. Jag har tagit extra probiotika piller för att magen verkligen ska fungera. Jag har lagt fram en magnesiumtablett till i morgon bitti. GPS:en ligger till laddning. Fötterna är filade. Håret är nyklippt. (Det här gör väl alltid något gram)
Ska nog ta och äta en macka eller två i kväll också, för att i morgon tidigt bara äta lite. Tar väl med en flaska kolhydratdryck i bilen för att dricka på väg till loppet.
Så hoppas jag det är något bra att lyssna på i radion på väg dit. Som tur är har jag inga andra i bilen. Jag brukar skråla för full hals på väg till lopp. Det så att säga ingår i uppladdningen och peppningen.
Jag tar nog en pilla för att sova förhoppningsvis bättre i natt.

Inga kommentarer: