måndag 10 mars 2008

Vietnam vilodag.

Ytterligare några dagar och ännu ingen löpning. Jag börjar nog snart klättra på väggarna av längtan att skubba igen. Men det gäller att ta hand om kroppen så att det inte blir värre. Bättre med några dagars extra löpvila i stället för en längre tids ofrivillig avhållsamhet.
Fast i dag var jag i alla fall på gymet och tränade lite.
Det i Vietnamn som blev vilodag var välkommet. Här hade jag med extra mat för att kunna äta ”så mycket som möjligt”. Det blev 2 ordentliga portioner frystorkat, varav en var dubbelportion. Sedan blev det en del småätande av energibars och liknande.
Mycket av tiden satt man vid lägerelden och umgicks. Diskuterade hur man hade klarat sig. Tittade efter om man hade några blåser eller andra skavanker på fötterna, och gick till läkaren om det var något man behövde hjälp med. Tog emot de som kom in sent. Hjälpte till om det var någon som behövde assistans.
Jag hade en liten löjlig grej. Det var en lilltå nagel son fläktes upp när den hakade i något. Så jag fick be om hjälp att klippa till den.
Jag hade fortfarande svårt att sova, det blev till mycket att ligga ner och vila. Jag skulle kanske ha satsat på att ha med någon form av liggunderlag. Men det hade ju inneburit lite mera vikt att bära på. Det är ett svårt val det
där.
Lägret var nära en by, så det var en hel del lokalbefolkning som kom och tittade på oss.
Den amerikanska TV-kanalen NBC Sport var med och dokumenterade loppet. Här på vilodagen kom de och ville ha en längre intervju med mig. Jag är ju en av veteranerna. Sedan tyckte jag mig märka att de filmade mig extra under resten av loppet också. Men man vet ju inte vilket material de använder i programmet som det resulterar i. Det kommer visst att sändas i juni någon gång.
Sedan fick vi beskrivning och profil på nästa etapp. Och då hade man det att grubbla över.

Inga kommentarer: