tisdag 5 februari 2008

Stress och strul.

Stress och utrustningsstrul. Så blev det till att åka på jobbresa så här i sista stund också. Var tvungen att pipa över till Gotland över dagen. Och till på köpet var flygets avgång i morse framflyttad.
Jackan som jag beställde behagar inte heller komma. Addnature skickade ett mail för 1,5 vecka sedan och berättade att en grej jag beställde kunde de inte leverera, men jackan skulle de skicka inom kort. Och det tycker jag betyder inom ett par dagar. Det gick en vecka utan att det kom något och då ringde jag dem i fredags. Jo, de jagade leverantören och skulle återkomma med besked. Beskedet var att leverantören skulle skicka jackan till dem som i fredags och de skulle då få den i går för vidarebefordran till mig. Tjejen lovade att höra av sig med bekräftelse att de fått den i går. I dag på eftermiddagen hade hon inte hört av sig. Då ringde jag. Hon påstod att hon sökt mig, men det tvivlar jag på. Min mobil har inte visat något missat samtal och inte heller var det något meddelande på min telefonsvarare. Men jag försökte hålla mig vänlig så gott det gick. Tjejen påstod att de jagat leverantöen som bara den och att han verkligen hade fått veta hur missbelåten hon var. Senaste budet var att de lovat komma över med jackan till dem senast 17.00 i dag. Jag skulle just med ett flyg, så jag sa åt tjejen på Addnature att kontakta mig direkt i morgon med besked hur det blir med jackan.
Jag får väl tänka ut en reservplan. Det finns en butik till att besöka här i Uppsala för att se om de har något annars får jag väl ta den gamla jackan. Eller också överväga ett helt annat alternativ. Får väl se vad det blir.
I och med resan i dag blev det inget tränande på gymmet. Ok jag var hemma till 18.00 men att gått på gymmet då hade känts lite stressande. I morgon ska jag försöka ta en minst 14 km runda, så får det bli gymmet på torsdag. Kanske jag hinner med en liten runda på fredag förmiddag innan jag åker. För att inte snacka om vad jag har på jobbet att försöka hinna med innan. Ska bli skönt när jag på fredag sitter på planet med en blody Mary.
Det kom föresten en positiv sak i dag. Jag beställde ett par nya Spenco skoinlägg med stötdämpning. Det första jag gjorde var naturligtvis att kolla vikten kontra de jag har. De nya är hele 5 gram lättare, och kan nog bli ännu mindre. De är något längre än de gamla och får kanske klippas av något så det kan ju till och med bli 10 gram lättare kanske. Det kanske är någon som kan räkna ut hur mycket mindre energi det går åt att ta ett steg med 10 gram mindre. De kommande 250 km lär det ju bli några steg.

Inga kommentarer: