lördag 9 februari 2008

Hanoi 1

Sa var jag da aentligen ivaeg. Sitter haer i Hanoi nu, ska foersoka blogga lite under tiden jag aer haer. Som ni foerstar saknas vissa bokstaever pa tangewntbordet och jag har inget raerttstavningsprogram!!!
Jag var ute pa sista rundan i torsdags. Jag hade glomt att lada GPSen men jag tor det var ca 14 km. Det kaendes jaette fint.
Jackan kom ocksa till slut. Och den var baettre aen den gammla pa sao saett att den var 115 gram laettare.
Sedan hade jag trott det skulle bli en liten tur pao fredagen ocksa, men jag hade tagit fel pao avresetiden. Jag trodde det var vid 14 naogotm men det var vid 10. Tur att jag tittade efter dagen innan.
Flygresan gick vael som vaentat. Traongt mellan saetena och ingen somn.
Naer jag kom fram tog jag ett vil men somnade inte. Det aer kallt haer, sao naer jag skulle upp boerjade jag tokfrysa men det gick snart oever. Det aer bara ca 11-12 grader. Och de har ju ingen uppvaermning. Men man aer vael en viking. Rummet ligger mitt i huset utan foenster men aer rent och fint, har TV och allt. Men vad kan man vaenta foer 8 EUR per natt.
Har sedan varit ute och gaott. Pao samma gaong som det liknar andra staellen i Asien jag varit pao sao aer det annoelunda. Till lunch kaekade jag pao en trottoarservering. Stekt ris med lite av varje.
Nu ska jag bara ordna med baotutflykt till pao maondag.
Det blir nog tidig saeng i kvaell.

Inga kommentarer: