söndag 27 januari 2008

Sol och vind.

27,5 km.
Vilken härlig dag, tralla la la laa. Solen sken och det var väl så där runt nollan. Lite blåsigt på något ställe. Jag höll en jämn fart i 3 timmar, sedan blev det lite försämring i slutet. Men så är det också att vid 3 timmar kom en rejäl lång backe. Jag kallar den för sjukhusbacken. Jag har alltid som mål att jag ska springa/jogga den upp. Det tror jag är bra backträning. Jag gör nästan alltid så att när det kommer en backe försöker jag ta den med springsteg och när jag sedan kommer upp så går jag kanske 10 meter eller så. Fast om kompis får för sig att ta en kissepaus mitt i en backe då är det svårt att komma igång och springa igen.
3 timmar är det nästan alltid något magiskt med. Det är precis som om det är någon form av tröskel som jag ska ta mig över där. Och om loppet är ordentligt längre brukar det lätta igen.

Det där med vikten jag nämnt om är konstigt. Från innan löpningen i fredags till efter rundan i dag skiljer det 5 kg. Och ändå har jag ättit och druckit ordentligt.
Efter löpningen var jag iväg på en 10 km cykelrunda. Det var antik och symässa i helgen, och frugan stod på antikdelen. Men det var mest för att göra ett besök på sy delen som jag cyklade in dit. Jag skulle ha tag på en kort blixtlås till en sådan där påse att ha om halsen till pass mm. Hade kanske varit billigare att köpa ny, men den variant jag har med 2 fack och gjord i skin är inte så lätt att få tag på.Bokningen av hotell i Hanoi i går gick bra. Jag fick tag på ett enkelrum som kostar ca 8 EUR per natt. Jag brukar ta sådana billiga ställen när jag är ute på mina äventyr och hittills har det alltid blivit bra. Huvudsaken att rummet är rent och att det finns dusch och toalett på rummet. I det priset som jag hittade ingår till och med frukost. Så får vi väl se vad det är. Jag tycker det är bättre att bo billigt och sedan lägga pengar på upplevelser och aktiviteter.

Inga kommentarer: