lördag 26 januari 2008

Halt underlag.

9 km.
Vad har tagit åt mig, bara 9 km. Nej, skämt åsido. Jag tog en skogsrunda på förmiddagen. Tyckte att jag behövde lite till med mina terrängskor. Men det gick långsamt. Och det berodde mest på att det här och var låg isfläckar. Och eftersom kompis var med gällde det ju speciellt här att ta det försiktigt. Ett ryck i kopplet och jag kunde ligga där och man vet inte hur det hade gått.
Till innan jul var det alltid en promenad som gällde på lördag förmiddag. Men nu har jag fått det här också till en löprunda och på det sättet fått mer ”tid till annat”. Det gäller ju att organisera sin tid.
Det där med vänsterbenet tror jag kan bero på vätska eller dålig lymftransport. Dels är det det benet som jag har en massa åderbrock i och som jag tror försämrar cirkulationen. Men det är också mina stora viktvariationer. Innan min runda i går vägde jag mig, och sedan direkt efter. Skillnaden var ca 3 kg, och då hade jag ändå druckit 1,5 liter vätska. Alltså 4-4,5 kg på 26 km i låg temperatur. Det tycker jag inte är normalt. Och efter dagens runda med en ordentlig frukost innan så var vikten ytterligare 1 kg minus. Jag vet inte vart jag ska vända mig. Går jag till min husläkare säger han bara att jag springer för mycket. Svårt att hitta någon som förstår hur det är att hålla på med löpning.Nej, nu måste jag fortsätta med planeringen av Vietnam.

Inga kommentarer: