fredag 25 januari 2008

Blåsning.

26,7 km.
Oj vad det blåser i dag. Men tydligen blåser det från något så när rätt håll för det blev inte så värst mycket motvind.
Som vanligt höll jag på att säga kändes det bra. Packningen fungerar utmärkt.
Köpte här i veckan 2 mineskort på 2 Gbit/st till min kamera. Jag kan filma lite också med den och det visade sig att på ett sådant kort kan jag filma nästan 50 minuter. Kan ju vara intressantare att filma lite på resan. Rörliga bilder är roligare att titta på än stilbilder.
Fick också reda på från en firma där jag beställt en bivouac att den jag ville ha hade de inte längre. Jag gick ju på priset och vikten. Jag kanske bara använder den vid detta tillfälle och då vill jag ju inte lägga för mycket pengar på den. Men jag tror det ordnar sig, för jag hittade ett annat företag på nätet som hade en annan sådan. Och kanske 50 gram lättare.
Ja, nu börjar jag få resfeber. Det är så mycket som ska ordnas så här innan avresa.
Deltagarlistan kom också upp. Vi är bara 59 deltagare på loppet. Härligt. Och det visade sig att det är faktiskt en hel del av dem som jag träfat tidigare. Åtminstone 14 stycken.
Om det är någon som vill se en överflygning av hur vi ska ta oss fram i Vietnam kan kolla den här länken:
http://www.4deserts.com/beyond/vietnam/courseflyover_1.html
Men håll i er så ni inte ramlar av stolen eller får svindel.

Inga kommentarer: