lördag 12 januari 2008

Singing in the rain.

9,2 + 28 km.
I går kom jag ut på en liten runda igen. Jag sprang med mina nya racindojor. Denna gång hade jag tagit på tunna strumpor, och skorna kändes än bättre. Hade jag inte behövt stanna rätt länge både ut och hem när jag skulle över stora vägen här utanför på grund av fredagstrafiken, och en hel del stopp med kompis när han skulle göra sitt, så tror jag att jag hade kommit ner på 6 minuterstempo totalt. Nu hade jag något på 6.30.
I dag när jag skulle lägga ut GPS:en för att den skulle få kontakt med dem ovan där, började det precis regna. Men jag hade bestämt mig för att jag skulle ut på en långrunda så det var bar o spring. Det regnade inte så mycket att jag blev blöt igenom, men när jag hängt av mig jackan bildades det snabbt en pöl på golvet.
Det var bara till och tänka positivt så gick det att springa. Men om jag haft mobilen med i dag hade jag ringt efter frugan för att få hämtning. Inte för att det var jobbare än vanligt att lubba, men jag fick skavsår mellan benen och däromkring så att säga. De här problemen har jag inte haft så här tidigare. Men det är ju så att jag springer längre rundor än tidigare och blir mer svett. Tidigare var det bara en långrunda i veckan, alltså över 20 km. Men nu blir det oftast flera sådana i veckan.
Få se om jag kan fixa skavningen på något sätt till i morgon så att jag kan ta en långrunda då också.

Inga kommentarer: