torsdag 3 januari 2008

Nyårslöfte.

26,8 km.
Längre och längre dag för dag. Hur ska det här sluta?
Ja, så mycket längre lär det nog inte bli. Det var med packning i dag också.
Sedan var jag hemma om och fick i mig lite mat för att sedan ta en tur till gymet Kraftkällan.
De hade rätt nyligen byggt om och fått det rätt snyggt. Maskinerna var inte där de brukar, men det kan vara bra också. Man kanske ser maskinerna på nytt sätt och passar på att prova någon ny grej. Kan också vara skönt att stå någon annan stans i lokalen och göra sina grejor.
Att jag gick dit i dag var inte så mycket för att träna, fast jag var och rykte i några maskiner, utan mera för att få en skön bastu efter löpningen.
Det har snackats en del om nyårslöften de senaste dagarna. Jag vet inte om det är något som görs längre, det verkade inte så när jag lyssnade på ett radioprogram. Men jag fick ett SMS från en löparkompis i Göteborg, Stefan Lindvall, där han undrade om vi inte skulle ge nyårslöften. ”Att springa längre och fortare under 2008”. I champangeruset på nyårsafton svarade jag naturligtvis ja, med acklamation.
Fast nu undrar jag vad jag gett mig in på. Ja, att springa längre är kanske inga ”större” problem, det är bara att få tiden att räka till. Men att springa fortare undrar jag om jag kommer att klara. Jag blir ju inte yngre med åren. Men å andra sidan har jag ju fått ett par racingskor av New Balance så kanske kan det också fungera. Och kan jag bara få vikten att gå ner ytterligare några streck ska det väl också ge resultat på tiden. Faktiskt när jag var på gymet visade vågen där ca 3 kg mindre än när jag var där senast. Hur många är det som går ner 3 kg över jul och nyår? Fast jag pratar ju inte lika vitt och brett om när vikten ökar igen.
Jag ser ju att det ser rätt hyfsat ut på överkroppen, men så ska musklerna på benen till att växa så kilona är ungefär de samma. Tänk om man kunde träna utan att musklerna växte. Jag har ju klarat mig så bra med dem som det var innan.

Inga kommentarer: