onsdag 12 december 2007

Springa med värmeväxlare.

9,3 km.
Oj vad det kändes tungt i benen. Men det var inte annat än vad jag hade väntat.
Jag åkte hemifrån i går morse 04.30 och hade då ca 350 km att köra. Sedan jobbade jag till 17.30. Men sedan var jag också slut.
I dag jobbade jag hos kunden till 12.30 och sedan hade jag igen ca 350 km att köra. På vägen hem kände jag att när jag kom hem så bara måste jag ut en tur.
Men jag visste ju också att efter ett sådant arbetspass skulle det kännas tungt i benen. Jag intalar mig själv att det är sådana pass som härdar mig.
Temperaturen var nere i minus 3 innan jag var hemma. Så i dag tog jag på min ”värmeväxlare” när jag sprang. Det är en grej som heter Airtrim. Det är som en trekantig mask som täcker näsa och mun, och som man andas igenom. Luften som andas in är då tempererad. Det ger inget direkt motstånd så det gör det inte direkt jobbigare att springa.
Filterna till maskin finns i olika täthetsgrader beroende på vad de ska användas till. Om man promenerar eller springer/åker skidor.Den här grejen gör att man inte får ner så mycket kall luft i lungorna. Inte för att jag har problem, men jag vill inte få problem. Så fort temperaturen sjunker ner till minus 3 eller därunder brukar jag ha mask på.

Inga kommentarer: