fredag 14 december 2007

Julbord. Say no more.

0 i dag men 10 i går. I princip ingen känning av grejen i vaden. Kan det vara zinken som hjälper till med läkningen?
Egentligen borde jag nog sprungit längre i går, men dels kom jag sent hem från jobbet men också att det kändes tyngre än väntat. Fortfarande.
Orsaken till att jag väl borde avverkat längre i går är att i dag var jag på julbord med jobbet.
Det blev väl en del mat mer än vad som var behövligt, men också en del dricka mer än behövligt. Fast någon gång är det ”skönt” att sväva ut i extravaganser.
Vi var på ett ställe på Lidingö. Det fanns en ”meny” på bordet som förklarade att man borde göra bordet på 5 tallrikar. Men när jag kom till dessertbordet tyckte jag att det fick delas upp på 2 tallrikar. Desserter och sötsaker är jag lite svag för. Och till extra tallriken blev det kaffe med tillbehör. Vårt gäng var det sista att lämna lokalen, vi blev närmast utslängda. Sedan fortsatte vi till en pub på Sveavägen i Stockholm. Lite öl att släcka törsten med, men sedan var det en kille som är småbarnsförälder som bröt upp, och då passade jag också på att ge mig av. Skönt att komma hem i ordentlig tid. Men också det att dottern kommer hem från plugget i London, för julfirande.
Förhoppningsvis är jag i hyfsad form för en runda i morgon eftermiddag.
Bara för att jag håller på med ultralöpning betyder inte att jag inte lever som andra, med mat och dryck.

Inga kommentarer: