söndag 16 december 2007

På gång igen.

15,5 km i går och 20,8 km i dag. Nu börjar det likna något igen.
Men jag har igen fått belägg för att det är jätte viktigt att fylla på kolhydrater när man springer längre.
I går hade jag ingen sportdryck med och jag tog inget extra heller när jag kom hem. Och så i natt vaknade jag av att ena vadmuskeln levde sitt eget liv så att säga. Den jobbade och det ryckte i den.
I dag tog jag inte heller med någon sportdryck och det började faktiskt kännas tungt efter ca 14 km. Det var som om kraften var borta. Några 26 tror jag inte jag hade orkat med. Jag kände mig faktiskt lite medtagen länge efter jag kommit hem. Och ändå tog jag och mixade en kolhydratdrink direkt jag kommit hem. Mjölk – yoghurt – kolhydratpulver. Äggen var slut, annars hade det kommit i ett sådant också.
Det är klart man kan äta kolhydratrik kost, men det är då så mycket som ska ätas för att få i mig den mängden kolhydrater som jag tror det behövs.
Det var rätt kalt om händerna och springa i dag. Var väl inte mer än drygt ett par minusgrader. Men jag svettas så grymt. Det rinner längs armarna så att vantarna blir genomblötta och sedan börjar jag frysa om händerna. Fick springa med händerna uppdragna i jackan.

Inga kommentarer: