tisdag 4 december 2007

Nya löpardojor.

0 km. Naturligtvis. Tror ingen hade väntat sig att jag skulle ut och springa i dag.
I går efter hemkomsten var jag faktiskt per cykel till stan och Löplabbet för att hämta nya löparskor som skulle vara komna. Och det kändes faktiskt att det var andra muskler som användes vid cyklingen än löpningen. Inga smärtande muskler alls, inte förrän jag hoppade av cykeln och skulle gå i stan.
Jag fick 2 par av samma modell och storlek New Balance som jag haft senast (881). Det är en utgående modell verkar det som men vad gör det så länge som den funkar. Det ena paret har kommit i frysboxen. Det sägs ju att man kan förvara löparskor där för att de inte ska åldras.
Det andra är ett par terrängskor (783) som jag framför allt ska ha till nästa lopp, vilket är i Vietnam. Mer härom senare.
New Balance har förutom att de har skor i olika bredder, också 2 olika läster. Alla skor finns inte i båda lästerna. Den ”större” lästen är för lite bredare framfot och hög vrist.
Det första paret är i den större lästen, sl2, så där har jag standardvidden på skorna. Terrängskorna är en ”standar läst”, sl1, så där valde jag en 2E bredd. Ska bli väldigt intressant när jag hämtat mig att ut och prova skorna. Tror att terrängskorna även kan vara ok att springa i i vinter. Bland annat är de vattentäta.
I dag efter jobbet var jag på gymet en stund och gjorde en del lyft. Synd bara att jag inte fick sitta i bastun och mjuka upp mig lite efteråt. Skulle egentligen varit skönt med en riktig ordentlig massage, men man kan ju inte få allt.
I helgen fram på småtimmarna kom som vanligt tankarna på vad det egentligen var jag höll på med. Det här fick nog bli sista 24-timmars åtminstone, det var ju rätt jobbigt.
Men så i dag när jag hämtat mig lite och det känns inget av skavsåren börjar den lille hjävulen i huvudet göra sig till känna. Han sitter där och säger att ännu en gång var det ju egentligen inte orken som hindrade mig från att springa längre, utan det var ju något annat. Kan jag bara eliminera det där andra kanske det skulle kunna bli några 10-tal km till.
Jag har inte gjort det ännu, men jag vet att det är bara en tidsfråga till jag är ute på nätet och undersöker var och när det finns 24-timmars som skulle kunna passa in i programmet.En hel del av de andra Svenskarna hade fått mer eller mindre blånaglar och blåser under fötterna, men jag klarade mig från allt sådant. Pepper, peppar så kanske jag har fått grepp om vad jag ska göra för att slippa sådant i största möjliga mån.

Inga kommentarer: