fredag 9 november 2007

Räddad av regnet :-)

Jag kom ut i dag också. Gick hem från jobbet till lunch, och väl hemma käkade jag ett ordentligt lass med mackor. Mitt eget hembakade bröd.
Lade mig på soffan 15 minuter innan jag bytte om.
De pratade om busväder på radion men det märktes inte så mycket innan jag kom iväg. Jag hade hoppats på det, för att ha något att skylla på för att inte ut och springa.
Kompisen var med i dag igen. Oförskämt pigg fortfarande. Han höll bara på att stretcha mer än vänligt när han såg att jag började byta om.
Jag hade inte kommit så långt när regnet strilade ner. Skönt tänkte jag, då har jag något att skylla på för att korta av rundan. Distansen i dag blev 17,91 km. Inte fy skam det heller. Tiden ska vi bara inte tala om. Ett ställe jag passerat på ca 33 minuter när jag sprang själv, och ca 36 med kompisen (pga kiss och bajs stopp). Det tog i dag 40 minuter dit. Men när man tränar för långa distanser är inte tiden så viktig. Det viktiga är att vänja kroppen vid att hålla på länge och mala på.
Det är bra att hunden är med nu, då kan jag alltid skylla på honom om det tar längre tid.

Inga kommentarer: