lördag 10 november 2007

Nära runners high.

Vilken runda i dag. Jag hade glömt ladda på GPSén ordentligt , så den lade av innan jag kom hem. Men det var samma runda som här om dagen, 26 km.
Det kändes träligt att ge mig ut, men väl ute blev jag förvånad hur bra det gick. Helt annat flyt än i går. Sedan efter ett tag fick jag vad jag kallar nära runners high känsla. Det är otroligt vad det är skönt när sådant kommer. Det är värt alla jobbiga slitsamma pass när man får till ett sådant här. Det kan man leva på ett tag. Antagligen är det belöningscentrat i hjärnan som får sitt.
Vädret i dag var lite småkallt, och det hade snöat under natten. På många ställen var det småhalt. Mot slutet var det en riktigt kall och bitande vind.
Kompisen fick inte följa med. Jag tyckte att det nog var bäst om han fick vila en dag. Men det tyckte inte han. När jag gett mig av hade han suttit och ylat det mesta av tiden jag var ute. Det hjälpte inte att grabben var ute med honom en runda, för när de kom in igen fortsatte han yla.
När jag kom hem gjorde jag direkt mig en koktail. Ska jag ut i morgon igen på långrunda var det bäst att ladda med något ordentligt.
Jag tog 1,5 - 2 dl apelsinjuice, 1 rått ägg, 3 skopor Vitargo (utan smak), 1 dl havregryn, några msk turkisk youghurt, en banan i bitar och fyllde på till det blev totalt ca 8 dl med lättmjölk. Det här körde jag i mixer. Smakar fantastiskt gott och ger ordentligt med energi.

Inga kommentarer: