torsdag 8 november 2007

Ännu ett långpass.

Ja, den där fina känslan av att ut igen i dag satt inte i när det var dags att ge mig av. Det kändes en anningen träligt. Men envisheten segrade ändå. På med kläderna och lufsa iväg.
Det blev 26,01 km. I början gick det något långsammare än i går, men sluttiden blev inte så mycket längre än i går. Det var det att det var segt i början.
Det var något kallare i dag, och bitvis blåste det en kall vind. Det är jätte jobbigt att springa om man får den kalla vinden någon stans framifrån och låren blir nedkylda. Då är det svårt att hålla igång.
Jag fick också mer ont i muskler i dag. Så fort det gör ont någonstans går farten ner.
Sedan har jag det problemet att jag svettas något kopiöst när jag springer. Kläderna blir lätt genomblöta och så blir man lätt kall. Är nästan så man försöker öka på för att få upp värmen.
Kompisen hade inga problem i dag heller. Ibland tog han sådana jättehopp så han kom upp i ansiktshöjd med mig. Det verkade som han försökte få mig att lägga på ett kol.
Jag upptäckte att jag inte kan köra 7 dagars långrunda. Jag ska på kurs i början på nästa vecka och kommer hem lite småsent.
Jag har också ett annat kuriosa problem eller vad man ska säga. Jag har låg vilopuls, och när jag tränar så här hårt blir den ännu lägre. Till och med när jag sitter och jobbar är den nere i ca 40 eller under. När den är så låg börjar jag frysa. Det är så jag måste röra på mig för att få upp pulsen några slag.

Inga kommentarer: