torsdag 15 november 2007

Jag kommer att se bra ut.

I dag blev det annan träning, 1 timma på gymmet. Kan vara bra att växla lite.
Om en dryg vecka bär det av till utlandet. Jag har bestämt mig för att försöka se bättre ut. Jag ska låta laser operera mina ögon.
För det här ingreppet åker jag till Turkiet. Det är framförallt plånboken som styr. En laser operation i Sverige kostar en dryg månadslön, och i Turkiet också en månadslön. Men en Turkisk månadslön. Själva grejen kostar 1/3 av i Sverige och sedan tillkommer resa och uppehälle. Jag sticker ner 5 dagar och får en weekend där nere samtidigt. Det bland annat för att slappa och ladda för nästa tävling.
Ska bli skönt att slippa glasögonen. Svett som rinner ner på dem, de immar igen, blir tillknycklade när man torkar svett i ansiktet.
I Turkiet har man hållit på med laser längre än i Sverige och det verkar som om de har modernare utrustning.
Frugan tycker det låter riskfyllt att åka ner dit för sådant. Kanske jag ska skoja med henne och när hon eventuellt hämtar mig på flygplatsen kommer jag ut med en vit käpp.

Inga kommentarer: