torsdag 15 november 2007

Farbröder med vita rockar.

Nästa tävling kanske en del undrar vad jag har på gång. Jo, jag ska till Finland första helgen i december och springa 24-timmar. Den vinner som springer längst på 24-timmar. Så får man disponera tiden som man vill. Äta, vila, sova. Det är en konst att disponera rätt. Jag har gjort en sådan här tidigare och då blev det bara 94 km för mig. Men jag var inte sist.
Äter man för lite och för sent kan det vara kört. Förra gången åt jag nog för lite. Jag började frysa något så fruktansvärt. Plus att jag hade inte haft möjlighet att ladda upp innan som jag hade velat. Jag hade varit på ett tufft jobb i veckan innan.
Den här 24-timmars går inomhus och man springer på en rundbana som är 390 meter tror jag.
Och med lämpliga intervall kommer vi att få byta löpriktning.
Jobbarkompisar har ”hotat” med att farbröder i vita rockar ska komma och ge mig en tröja med extra långa armar. Jag förstår inte det. Det här är ju inget konstigt, det är jätte många som håller på med sådant. Deltagarantalet var maximerat till 100 personer, och det tog inte lång tid innan det blev fulltecknat och med folk på väntelista.
Om någon vill läsa mer om loppet kan ni följa den här länken:
http://www.endurance.fi/24/index_eng.html

Inga kommentarer: