tisdag 20 november 2007

Att axla ett problem.

18+0.
I dag blev det ingen träning över huvud taget. Varken löpning eller annan. Jag hade tänkt gå på gymet, men det blev så stressigt. Jag är helt ensam med kompis. Och jag skulle ett ärende i stan.
Men jag var hos sjukgymnasten i dag och fick besked om att jag måste träna mer. Inte löpträning då alltså. Jag har en längre tid haft problem med axlarna och då speciellt vänster. (Jag är vänsterhänt) Annars brukar det gå över när det är lite lugnare på jobbet, men det gjorde det inte nu. Sjukgymnasten trodde först det var något som behövde åtgärdas med kniv, så jag var först på röntgen. Men som tur var var det inte det. Det är musklerna vid/runt axlarna som behöver tränas och stabiliseras. Få se hur jag nu ska få till det. Måste köpa mig ett sådant där träningsband så jag kan träna hemma i stor utsträckning. Löpningen är ju det viktigaste. Jag kan ju inte ge avkall på den för att ta 2 pass mer på gymet.
Jag har ju inget problem med att träna, men när det blir ett nödvändigt ont känns det jobbigt. När det är något som jag inte bestämmer över själv så att säga.
Nu är det inte många dagar kvar till att jag förhoppningsvis slipper mina glasögon. Det börjar bli lite nervöst. Men när jag sprang i går tänkte jag på hur skönt det ska bli. När det är som nu ute immar glasögonen så lätt igen. Det var så att när jag sprang ”för sakta” började imman komma på glasen.

Jag har placerat min blogg i http://bloggkartan.se/registrera/25815/uppsala/
på bloggkartan.se

Inga kommentarer: