torsdag 22 november 2007

PM inför 24 timmar i Esbo

15,33 km.
Jag hade tänkt ta en längre runda i dag. Min 26 km runda. Men det är inte alltid det går som planerat på jobbet. Jag var kvar och gjorde full tid i dag men i gengäld tar jag helt ledigt i morgon vilket innebär att jag antagligen hinner med en runda på förmiddagen innan jag åker till Turkiet. Det ska bli skönt med några dagar avslappning. Kanske lite julklapps inköp.
Normalt innan ett lopp brukar jag ta en sista runda 5-6 dagar innan, men nu blir det lite längre innan. Eventuellt kommer jag att ta en väldigt kort runda när jag kommer hem.
I går fick jag PMét inför 24 timmars i Esbo i Finland. Som icke löpare kan jag tänka att det kan vara rätt roligt att läsa ett sådant.
10 massörer kommer att finnas till vårt förfogande.
En läkare kommer att finnas tillgänglig från klockan 20 på lördag kvällen. Innan dess räknar man alltså inte med att det ska ha inträffat något.
Man ska använda den inre banan när man springer, den är 390 meter lång. Den ska vi alltså hålla på och springa på i 24 timmar. Tar man det lugnt, på grund av att man är tillsammans med en annan deltagare, håller på och äta, har fotproblem, är utmattad, bör man gå ut i andra banan. Men så länge man bara rör sig framåt har man så att säga rätt att vara i bana 1.
Var sjätte timma kommer man att skifta löpriktning.
Under loppet kommer det att serveras massor av mat såsom: pasta, havregrynsgröt, bananer, apelsiner, russin, saltgurka, oliver, havrekex, salta kex, bröd, potatischips, choklad, wingummi, kaffe, tea, cola, Squeezy sport dryck.
Det kommer att finnas ett antal spypåsar längs banan. Om man behöver spy ombeds man försöka träffa dessa.
Om man nu kan tänkas spy på grund av att man anstränger sig, äter en massa konstiga saker eller för att man blir snurrig av att springa runt, det är frågan. Hittills har jag inte spytt vid något lopp.
Resultat kommer också att rapporteras varje heltimme på www.championchip.ee.
Själva kommer vi att kunna se resultatet i real time på en wide screen sidan om banan.

Nu bär det av till Turkiet för ögonoperation. Om jag får någon möjlighet att blogga därifrån vet jag inte annars blir det inget förrän i mitten av nästa vecka.

Inga kommentarer: