söndag 8 januari 2017


Packad och glad igen. Så, nu är allt klart för avfärden i morgon. Det bär iväg till Bermuda och ”lite” löpning.

Jag ska ju mellanlanda i USA på vägen dit, och det blev lite problem med det. Jag sökte ju sådant där förenklat inresetillstånd, men efter att de tänkt fick jag avslag på det. Jag hade ju gud bevars varit i Iran, och då kan man ju inte bli insläppt i USA hus som helst. Men jag fick söka riktigt visum i stället. Och efter lite nervositet och intervju på ambassaden gick det vägen. Inget ont som inte har något gott med sig. Jag fick visum för 10 år.

Under intervjun frågade de vad jag skulle göra i USA. Ja, det är ju inte dit jag ska. Jag ska till Bermuda. Och göra vadå? Springa maraton. Jaha, och vad gjorde du i Iran då? Sprang maraton. Och du var i Uganda i början av november. Vad gjorde du där? Sprang maraton. Ja. ja, någon hobby ska man ju ha. J

Sedan i december hade jag en envis förkylning. Blev inte mycket springande på ett tag där. Lite streck i räkningen. Men sedan efter jul var det så pass att jag började springa igen. Jag hade förhoppningen att få till en n100 vecka den här veckan. Men jag lyssnade på kroppen som tyckte att det var lite i tuffaste laget. Nu får vi se hur det går på Bermuda.

Det är 3 lopp på 3 dagar. Börjar lite lugnt på fredag med bara 1,6 km. Det kortaste jag någonsin sprungit. För att sedan gå upp till 10 kim på lördagen, och sedan kommer kreskendot  på söndagen med ett maraton.

Jag passar på att stanna där nästan 2 veckor. Jag har bokat en mountain bike så att jag kan ta mig runt ordentligt. Ön är ju inte speciellt stor.

Första veckan ser vädret inte så där lysande ut, men efter loppen blir det nog bättre. Vattentemperaturen verkar ligga på strax över 20 grader. Ska bli skönt.

Inga kommentarer: