torsdag 15 december 2016


Förkylt värre. Finns det något värre att bli drabbad av än en ordentlig förkylning i slutskedet av uppladdningen inför ett viktigt lopp.

I tisdags förra veckan var jag ute på en runda på ca 22 km. Det var första gången jag kom upp över 20 efter Uganda loppet. Det kändes bra och jag var på gång att klättra upp i distanserna. Men vad kommer dagen efter? Jo, en ordentlig förkylning. Jag känner mig hängig, tjock i halsen och snorar en del ibland. Men ingen feber. Finns det något värre än när en man blir förkyld?

De första dagarna gick jag över till stavgång i stället. Men sedan har jag till och med hoppat över gym-träningen ett par gånger. Och nu har det inte blivit stavgång heller. Det är alltså mindre än 1 månad till loppen på Bermuda. Resan är bokad och betald och går inte så lätt att avboka utan att jag förlorar en massa pengar. Jag får hoppas att förkylningen är över till julafton, och sedan får jag träna järnet. Det är bara att gilla läget och göra det bästa av loppen. Jag får väl revidera min tilltänkta totaltid. Efter sommaren och när jag anmälde mig tänkte jag att de väl skulle gå på 6:45. När det senare gick bättre var mina tankar nere på 6:30, för att strax innan jag åkte till Uganda ”drömma” om 6:15. Men nu är jag väl tillbaka på 6:45.

Inga kommentarer: