söndag 20 november 2016


Trycket åter ok. Sedan ca 1,5 år har jag medicinerat för högt blodtryck. Det är ju konstigt att jag med min träning har drabbats av det. Samtidigt har jag en längre period medicinerat med lätt antidepressiv medicin för att förhoppningsvis få bukt med min ständiga trötthet.

Efter sommaren byte läkaren ut den medicinen jag tog mot en annan. Men den blev jag bara ännu tröttare av trotts att jag bara tog 2,5 mg av den. Så till slut bestämde jag mig för att skippa den och se vad som hände.

Blodtrycksmedicinen doktorn till slut satte in hade även vätskedrivande verkan. Men trycket varierade ändå väldigt under dagen. Men sprang jag mycket, eller som i Uganda, svettades en del kände jag mig lite snurrig. Tecken på lågt blodtryck. Hemma mätte jag trycket flera gånger under dagen och det var ibland rejält lågt.

Så även här tog jag ett eget beslut att skippa blodtrycksmedicinen och se vad som skulle hända. Det har nu gått några dagar och nu verkar trycket helt normalt utan tabletterna.

Det ska ju inte vara så att man tar medicin som man får biverkningar av och måste ta andra tabletter för att motverka det. Vem vet, det hade kanske kommit andra biverkningar så att jag behövt ta ytterligare medicin för att motverka.

Inga kommentarer: