söndag 8 februari 2015

Luften har gått ur. I början av veckan kom jag då hem från Ungern. Eftersom jag hade kört tämligen tufft där nere hade jag på förhand bestämt mig för att börja lugnt här hemma. Det har blivit några kortare rundor i veckan. Det har känts rätt ok, men lite hårt.

Så kom då torsdagen med en kalldusch. Loppet i Jordanien blev inställt. Det är lite på gott och ont. Jag både förstår och förstår inte dom. Det är ju på grund av det här senaste med IS och att de brände den Jordanske piloten. Men IS kan ju ge sig på med attacker var som helst. Inte ställdes det in resor till Frankrike när det skedde attacker där. Jordanien är ju säkraste landet i den regionen. Men det är ju också det att ett lopp med internationella deltagare (kanske fram för allt Amerikaner) skulle vara ett lockande tillslag för IS. Så nu är det till att se om det finns något annat lopp att satsa på inom inte för lång tid. Algeriet och ett ökenmarathon eller Sri Lanka och ett 6 dagars lopp. Få se vad jag bestämmer mig för.

Jag har också skaffat mig ett pulsband, Wahoo. Det verkar rätt lovande. Det har en massa funktioner. Kan spara rundan när man är ute och ladda över till mobilen när jag kommer hem. Man kan göra löpstilsanalys med det. Det sista är rätt intressant. Det analyserar hur man rör sig upp och ner, sidledes och fram och tillbaka med överkroppen. Man kan få poäng från 50 till 150. Ju högre poäng desto “bättre” springer man. Jag ligger på, ett max på 133 och ett medel på 117. Så det tycker jag verkar bra. Kanske därför det in´te är större problem med ryggen och löpningen. Det blir inte så stötig löpning.

Inga kommentarer: