söndag 25 januari 2015

Vädergudar säger jag bara. De ska verkligen testa mig. Eftersom det är söndag hoppade jag över morgonrundan. Innan frukost var jag i stället och gjorde lite ryggymnastik. Och efter intagandet av den stora frukosten blev det horisontalläge för att sjunka maten lite.
Men sedan var det bara till att bita ihop och ge mig ut. Det snöade inte så värst mycket, men blåste desto mer. Jag hade sett ut en lämplig runda som jag trodde skulle bli mellan 15 0ch 20 km, men det blev bara 12,6. Och det räckte ändå. Blåsten var jobbig.
När jag kom tillbaka stod killen i receptionen och applåderade över min prestation. Det var inte många som gav sig ut i dag.
Efter detta var det skönt att krypa ner i bassängen med varmt vatten. I ena änden av bassängen är det något djupare. Kom på att här kunde jag göra lite vattengymnastik. Körde det i ca 20 minuter. Sen lade jag mig att slappa lite med en bok. Nästa på programmet var 30 minuter i infrabastun. Svettas något enormt. Sedan blev det avslappning i bassängen.
Jag kände mig egentligen inte så hungrig, men tänkte att jag fick ut och få något i mig. Jag hittade en mysig servering, mellanting mellan ölsjapp och café. De hade ett rikligt urval av tårtbitar och bakelser. Så det blev öl och en bonaplatta med efterföljande kaffe och bakelse.
Promenaden till centrum gick bättre än väntat, jag behövde ingen stödkorsett eller upplyftande cylindrar. Jag var självgående. Kändes bra. Och smärtan vid revbenen har också varit mindre efter löpningen. Men när jag nu efter middagen satte mig vid skrivbordet i rummet så var smärtan i baksidan av vänster skinka/lår värre än på länge. Summan av smärta ska alltså vara konstant.
I morgon får det bli morgonrunda innan frukost. Ska se om jag inte kan förlänga den med något hundratal meter så den kommer över 4 km.
Sedan följer undervattensmassage 8:15 och vanlig massage 9:10. Precis så man hinner ta ett kort vil på rummet emellan.

Och sedan blir det väl en hyfsat lång runda till, följt av något i vatten.

Inga kommentarer: