onsdag 28 januari 2015

Tänk vad man orkar med. Här nere i Ungern har jag inget annat att tänka på än att få ut mesta möjliga träning. Hemma hade jag inte orkat hälften. Ska försöka få till 100 km denna vecka. Har redan i dag, onsdag, avverkat lika mycket som hela förra veckan.
Det var lite halv segt att komma upp och ut i morse. Men när jag väl började röra på mig gick det. Morgonrundan är extra tuff. Den börjar med dryga kilometern uppförsbacke. Så det är svårt att få igång alla motorer där. Sedan kommer en bit med lätt uppförsbacke, och därefter en lång nerförs. Avslutar med nästan kilometern platt. Det blir lite längre kilometer tid på grund av backen. Den vanliga rundan är på 4,13 km.
Efter detta smakar frukosten fint
Sedan brukar ag hinna vila lite innan behandling. I dag var det först vattenmassage och en stund efter vanlig massage av min rygg. Innan jag sedan springer är det bra med att relaxa lite.
Kände mig mer upplagd för långrundan i dag. Solen sken och det var runt nollan. Tänkte att ik dag skulle jag ge mig till Balatonsjön. Var på väg tidigare, men gav upp. Det är massa krångliga gator att komma ner dit och en järnväg emellan men i dag gick det.
Sedan sökte jag mig tillbaka mot Heviz på andra vägar. Rundan blev på totalt 15,83 km. Och jag överträffade mig själv, jag sprang fortare andra timmen än första. Några hundra meter, men ändå.
Sedan gick jag till sjön och simmade i 15 minuter, och efter det lite relaxing.

Sedan till något som jag hade planerat sedan löprundan började: en stor bit choklad/körsbärstårta – en stor mörk öl – en körsbärs palinka. Det är mat för löpare.

Inga kommentarer: