fredag 20 juni 2014

Inga små grodor. Ja, i dag blir det inga små grodor. Dels för att vädret är kalt men också för att jag mest ligger i sängen. Det började i tisdags kväll, kände mig inte bra efter middagen. Och sedan dröjde det inte länge förrän det brakade löst, rent bokstavligt. Diarré. Drack jag vatten så dröjde det ca 30 minuter tills det kom ut. I går hittade jag, och började ta några gamla diarré piller som låg. Då fick jag hjälpligt stopp på den biten. Mot kväll i går började jag frysa och senare på kvällen hade jag 39 grader. I dag är det något bättre. Börjar kännas rastlöst att ligga i sängen.

Det är väldigt stressande att råka ut för något sådan kort innan man ska iväg på tävling. I onsdags hade jag tänkt ge mig ut på en riktigt ordentlig långrunda. Jag hade hoppats på 30 k. Men trotts att jag varit sjuk och egentligen inte haft lust på mat, har jag “tvingat” i mig lite mer än jag egentligen velat. Om jag inte äter förlorar jag bara ännu fler krafter och vägen tillbaka blir ännu längre. Fast nu tror jag inte att jag kommer helt tillbaka innan det bär av till Andalusien. Jag får nog inställa mig på att till ännu större utsträckning gå stavgång. Stavarna hade jag ju i vilket fall som helst tänkt använda i backarna i alla fall.

Sist på eftermiddagen här ska jag försöka ta mig en liten promenad med frugan och hunden. Sedan måste det ju bara bli lite matjessill och färsk potatis. Någon snaps tror jag inte det blir men väl hembryggt öl.

GLAD MIDSOMMAR! 

Inga kommentarer: