lördag 5 oktober 2013

På ét igen. Efter att ha kommit hem efter 1 veckas med all inclusiv i Turkiet är jag igång med träningen igen. När jag kom hem i onsdags hade jag inte sovit på 1,5 dygn, så när jag somnade på onsdagskvällen sov jag gott. Dagen efter var jag ute med kompis på ett fartlekspass. Naturligtvis gick det något tungt dels kändes det i kroppen att det varit lite sömn innan men också efter 1 veckas med lite mer drickande av starkare drycker än vanligt.

I går gjorde jag samma pass igen och då hade det lättat lite. Men var fortfarande småtungt. Efter löpningen blev det ett gympass.

I dag har jag varit ute på en längre runda, nästan 16 km. Tempot var ca 0,5 minut sämre än innan jag sprang det långa loppet i södra Sverige/Danmark. Dels är det lite sviter av det som sitter i kroppen men också semesterveckan. I slutet av veckan fick jag punktering på en av de cylindrar som jag har som hjälp att hålla mig upprätt. Vid rundan i går sprang jag med ett midjebälte bara, och det kändes att det inte riktigt var tillfyllest. Rundan i dag var också med samma bälte och nu när det var längre kändes det ordentligt att jag skulle ha behövt grejen med cylindrarna för att få till det riktigt bra. Jag kan ju inte hålla på så här och få punktering stup i ett. Jag får nog försöka få tag på en ny cylinder.

Inga kommentarer: