söndag 17 mars 2013

Träning är färskvara – så sant. Efter Finland var jag först riktigt sjuk i nästan 23 veckor. Därefter satt det kvar i bröstet länge. Till slut började jag träna så smått ändå. Började med gym-träning och stavgång. Tog sedan slemlösande tabletter, och det började hjälpa. Den här veckan har jag också börjat springas lite lätt. Men oj vad tungt det är. Är det för att det fortfarande är kvar lite skit i bröstet eller är det att vägen tillbaka är längre med åldern. Jag har avverkat lite drygt 51 km den gångna veckan. I går blev det drygt 12 och i dag 13,5 km. Tiderna vågar jag nästan inte nämna. Jag får skylla på halt väglag och väntan vid trafikljus mm. Dagens runda tog 1 timme och 51 minuter. Och det är i varje fall drygt 20 minuter för lång tid. Få se om det lossnar när värmen kommer. Så här dags på året när solen skiner som den gör vil man ju ha åtminstone lite plusgrader.

Huvudet vil så mycket men tröttheten sätter stopp för en del. Nu är det 3 månader sedan jag slutade jobba, men jag är lika trött eller mer som när jag jobbade. Det är nästan så jag börjar undra om det ligger något bakom. Men jag träffade en annan som slutat jobba som sa att det tog väldigt lång tid att hämta sig. Så med tanke på hur jag jobbat kanske det tar väldigt lång tid att komma på rätt köl igen.

Inga kommentarer: