torsdag 27 december 2012

Mitt nya liv. I dag är första vardagen efter att jag slutat jobba. Jag har startat med goda intentioner. Klockan 6.30 gick jag upp. Jag klädde på mig löparkläder direkt, utan att äta något på morgonen. Ute var det plusgrader och duggade lätt. Jag joggade en runda på ca 3,8 km. Joggade och halkade fram. Väl hemma igen blev det morgonmål med tidningsläsning. Efter det blev det lite träning på golvet. Kravla på golvet som jag kallar det. Lite stretching, lite balansövningar och liknande. Sedan tog jag på lite mer joggingkläder. Tyckte nämligen det var i kallaste laget tidigare. Här hade jag tänkt avverka en 12-14 km. Men eftersom jag inte sprungit så mycket sedan Costa Rica kände jag att det fick bli lite kortare. Det blev en drygt 8 km. Men det är bra mycket jobbigare att springa på vintern. En massa mer kläder och att det är lite små halt och kanske det också ligger kvar snö att pulsa i.

När jag kom hem var det av med de blötta kläderna och på med lite torra. Sedan körde jag in till gymet för ett litet pass där också. Lite styrkeövningar och liknande. Som avslutning en skön bastu. Gissa om det smakade med mat när jag kom hem.

När jag vägde mig på gymet var jag nere i vikt som jag inte tror jag haft på nästan 2 år. Första grejen här är också att försöka få bort en 5 kg till. Och i vinter är det inte mycket lönt att satsa på snabbhet. Här gäller det att bygga upp att mala på km efter km och mil efter mil.

I går var jag ute på en drygt 15 kim lång runda. Jag fick bland annat några strumpor i julklapp. Men de var storlek 40-45 och eftersom jag har 48-49 i skorna tyckte jag inte det var lönt att ens prova dem. Så jag sprang till affären och bytte. De hade inga större över huvud taget så det blev i stället ett par löpar-boxershorts. I vanliga fall gillar jag inte boxer, men under löpartights kan det vara skönt. De samlar inte på sig lika mycket svett som ett par kallingar i bomull.

1 kommentar:

Min väg tillbaka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.