söndag 26 augusti 2012

Rekord för i år. Den här vecka har jag kommit upp i hela 56,5 km, och det i en vecka där jag “bara” varit ute och sprungit 4 dagar. Dessutom har jag varit ute på jobbresa 2 dagar.

I onsdags var jag och skulle springa med klubben, men jag kände att jag nästan gjorde bort mig. De har startat rätt rejäl träning med olika fartgrupper. Och jag i min enfald trodde att jag skulle platsa åtminstone i den långsammaste gruppen. Men jag blev ohjälpligt efter. De 3 andra som sprang med kom springande tillbaka vid ett par tillfällen för att möta upp mig. Men å andra sidan har jag inte sprungit så “fort” på länge. Men det var nog fel av mig att 1,5 timme innan äta en ordentlig middag. Det är jag inte van vid. Men jag hade förstått att jag inte skulle vara hemma förrän efter 20.30 och att då äta middag hade jag inte klarat. Och sedan vet jag inte om det spelade in att jag 2 dagar innan vart och fick 2 sprutor (hepatit B och tyfus).

Fredags rundan tog jag det lugnt med. Såg som det viktigaste målet med den att springa så mycket som möjligt utan att gå inemellan. Och det tyckte jag att jag klarade rätt bra.

I går blev det en skogsrunda med kompis. Han får ju inte följa med så mycket längre. Det var en runda som jag bara såg som en samla km runda.

Och i dag strax innan jag skulle ut började det regna. Jag var ute på nätet och kollade hur länge det skulle hålla på, och när det verkade som om det skulle bli heldagsregn struntade jag i att det regnade. Det var bara att ge mig iväg och sjunga i regnet. Jag hade som mål att komma upp över 22 på rundan. Det skulle i så fall vara troligen årsbästa på en träningsrunda. Och när jag sedan kom hem och summerade blev jag jätte glad när jag såg vad jag fått ihop. Det blev lite promenad in emellan i dag, men för min del är det inte bara tiden jag jagar utan också träning att ut och springa flera dagar efter varandra. Då behöver det inte gå fort utan det gäller att nöta på. Och det att jag springer på bara vatten, alltså ingen sportdryck, när jag tränar gör att det blir lite segt mot slutet av de här långa rundorna när jag varit ute dagarna innan. Det märks att depåerna inte är så där välfyllda.

Inga kommentarer: