torsdag 7 juni 2012

Träna, träna. Det är fantastiskt alltså, tiden här efter operationen har gått på sätt och viss över förväntan. Inga piller har jag behövt ta. Och tränat det har jag gjort rätt bra ändå, gå tränat alltså. Bara den här veckan har jag varit ute på ett par rundor på 3 timmar eller mer. Innan operationen kunde jag inte gå mer än 1-2 km innan jag gick som en fällkniv, och det var ändå med en typ av stödkorsett. All träning efter operationen har varit utan korsett och inte ens de här långa rundorna har slutat med fällkniv för mig. Jag har bestämt mig för att det kommer att bli Fotrallyt för mig.

Men smärtan i baksidan av vänster lår är där till dels fortfarande. Men det kan jag på sätt och viss förstå. Har något varit inklämt väldigt länge tar det ju sin tid för det att räta ut sig igen. Så än så länge ska jag nog inte börja misströsta.

På torsdag nästa vecka ska jag till sjukgymnasten. Där beror det på vad hon ålägger mig för träning hur länge till jag ska vara sjukskriven. Om det inte är allt för betungande grejer tänker jag nog börja jobba i midsommarveckan. Alltså efter 4 veckor. Läkaren sa i våras att jag nog skulle räkna med bortåt 10-13 veckors sjukskrivning. Om jag kan börja efter 4 veckor har jag nog all min träning att tacka för det. Fast det gått trögt att springa har jag sprungit, fast det gjort ont när jag jobbat har jag jobbat. Inte blir man ju bättre av att gå hemma och tycka synd om sig själv. Det ska nog en hel del jävlar anamma till, och det är det nog fler som skulle behöva. Inte för den skull sagt att folk ska börja med Ultra, man kan ju ta något mindre. Men att röra på sig och inte stelna till är nog bra.

Inga kommentarer: