torsdag 17 maj 2012

Sista rundan. Här på förmiddagen har jag varit ute på den sista rundan. Antingen sista rundan för gott eller också sista rundan i det här skicket. Den blev på ca 10 km. Men också den värsta rundan på länge, jag fick gå väldigt mycket och jag hade så in i bombens ont i baksidan av speciellt vänster lår. Det var som om det var i slutet på ett 100 km lopp när det bara var 1/10 del därav.

I går var jag på inskrivning på sjukhuset. Det har varit dåligt med information innan, men i går fick jag lite. Det kommer nog att bli en lång färd tillbaka. Men precis som många bäckar små… kanske många steg små kommer att leda till ett stort lopp till slut. Det här kommer antagligen att bli den längsta ledighet jag haft på det här jobbet (31 år).

Jag höll på att ställa in operationen när jag hade info med narkosläkaren. Han ville egentligen att jag skulle raka av mig mustaschen. De kommer att stoppa en slang i halsen på mig som ska sköta andningen, och den skulle de fästa i överläppen så att säga. Men han sa att de kanske kunde fästa den i näsan i stället. Min musche är ju min identitet, inte kan jag raka av mig den.

Inga kommentarer: