söndag 12 februari 2012

Mata kilometer. Strålande solsken, inget kallt alls att snacka om, lite vind. Och i dag hade jag bestämt att jag skulle ut och se om det kunde bli en mer riktig långrunda. Tänkte att tiden fick vara underordnad, det var att mata km som var det viktiga. Det verkade som om kompis också förstod det här när jag gjorde mig i ordning. Han var helt vild och kunde inte komma iväg fort nog.

Speciellt i början hade jag lite träningsvärk efter alla nya övningar jag gör med Rebandet. så jag joggade iväg. Bara vädret gjorde att jag sjöng inombords. Jag sprang i princip hela vägen utom i några backar eller när kompis bestämde något annat. Jag kände att jag fick hålla igen lite. Rundan slutade på 22,3 km. Efteråt har jag känt mig så nöjd med det här. Hoppas nu bara att det håller i sig. Men det vill nog till väldigt mycket jobb av mig. Låt säga att jag ägnar nästan 1 timma om dagen, 7 dagar i sträck åt de här styrkeövningarna och stretchingen. Löpningen tar ca 8 timmar i veckan. Låt säga total träning minst 15 timmar i veckan. Och ändå kommer jag inte att kunna springa så väldigt fort, tror jag. Synd att folk inte förstår hur mycket jobb jag kommer att ha för att hålla på.

Totalen den gångna veckan blev 57,3 km. Så mycket har jag inte sprungit på en vecka sedan andra veckan i augusti, och då var det en semestervecka. Härligt att förhoppningsvis vara på G igen.

1 kommentar:

Stefan Manning sa...

Hej Gunnar. Himla roligt att se att Du är på banan igen. Djävligt bra kämpat!
/Stefan