onsdag 28 december 2011

God fortsättning! Trots allt är det en fortsättning på ett eller annat sätt. Jag har avverkat 1 veckas ledighet av 2,5 veckor. Skönt. Ja, skönt att vara ledig men inte skönt att tänka att det inte är längre kvar tills jag ska tillbaka i ekorrhjulet.

Redan under den här ledigheten har jag “sprungit” mer än på länge. Inte går det fort, men om jag bitter ihop ska jag få ihop några km. Till en början var det några 5 km rundor. I dag blev det faktiskt hela 13 km, men tiden ska vi inte tala om.

Förra veckan var jag till Ryggkirurgiska i Strängnäs. Det var ingen höjdare. Det ledde inte till något. Att köra dit var ett rent helvete. Jag hade så ont att jag till slut inte visste vad jag skulle göra. Men det var så kort väg innan jag var framme så jag bett ihop.

När läkaren undersökt mig och hört om mina problem meddelade han att min beskrivning av mina problem och fynden från magnetröntgen inte stämde. En operation skulle inte hjälpa mig.

Det finns tydliga förträngningar på ryggmärgskanalen på 2 nivåer. Om detta hade påverkat mig hade jag haft problem med att gå. Att jag har problem med att springa hör inte hitt. Han jämför mig med en “normal” person. Och en normal person som springer 10 km i veckan är ju väldigt bra. Att det normala för mig är 80 km hörde inte dit menade han. Jag tycker det är att jämföra med att få problem med att gå.

Nervrötterna längst ner är också på verkade. Om det hade gett mig problem hade jag haft ont i utsidan av låret och inte baksidan.

Med andra ord, jag är tillbaka på ruta 1.

Visst, han nämnde något att om jag insisterade kunde han kanske operera, men jag vill inte lägga mig under kniven på en läkare som inte tror på vad han ska göra.

Direkt efter det här var jag ute och sökte på nätet efter rehab ställen. Jag har hittat ett ställe utomlands som har sports rehab och kan göra diverse undersökningar. Jag har skickat alla mina papper till dem för en utvärdering. Antagligen kommer jag att åka dit för att se om de kan utröna varifrån mina problem kommer. 3 veckor där med tester och behandlingar. Om jag måste betala det själv må det vara hänt om de kan komma fram till något så jag kan springa ordentligt igen. Själv tror jag att det är förträngningarna i ryggen som orsakar det hela.

Inga kommentarer: