fredag 4 november 2011

Ingen ljusning i sikte. Inte när det gäller min löpning i alla fall. Kan jag komma ut på en runda på 10-14 km per vecka så är det allt. Livet känns alldeles bortkastat.

Och när det gäller kontakten med läkarna är det inte mycket bättre. Jag var ju på magnetröntgen och fick hela undersökningen på CD. Den skickade jag till 2 kliniker utomlands.

En klinik i Danmark, de svarade att de ville ta bort kotbågen på ett ställe och steloperera mig över 3 kotor i ländryggen. Och sedan korsett behandling i 3 månader. När jag sedan kollade vidare på nätet skulle det kunna innebära en sjukskrivning på minst 6 månader, kanske ta minst 1 år innan jag var fitt for fight så att säga. Även om jag hittade en blogg med en kille som 6 månader efter steloperation började springa så smått. Det här verkade ju lite overkill så att säga. De jag läst om som blivit stelopererade har verkat ha haft bra mycket värre problem än jag.

En klinik i Kroatien var den som kom med det mest serösa svaret. De ville att jag gjorde kompletterande undersökningar. Men när jag kontaktade min “husläkare” ställde han inte upp på det. De kom också med svaret på var problemet troligen ligger.

Min “husläkare” skickade remiss till neurologkirurgen på Akis. De har antagligen bara läst utlåtandet på magnetröntgen, och inte själva sett bilderna. De tror inte att mina problem kommer från förträngningar i ländryggen. Mina förträngningar är inte tillräckligt trånga. Det ska vara en yta på mindre eller lika med 0,75 cm2 på durasäcken. På mig är det 0,8 cm2.

Men nu är det så att min rygg inte är informerad om det här. Jag har mina problem och värk så in i…. om förträngningen är tillräcklig eller inte.

Inga kommentarer: