söndag 11 juli 2010

Bara 27 km. I dag hade jag tänkt upprepa förra söndagens långrunda på 32 km. Men det gick inte. Förra söndagen hade jag i första omgången dryck blandat en svag kolhydratblandning. I dag tog jag bara vatten. Och det märktes mot slutet. Rätt vad det var tog bara krafterna slut. En annan sak var att det i dag var några grader varmare än förra söndagen. I dag var det 32 grader. Men det är ju inget för en ökenlöpare som jag.

Jag tog också vilodag i går. Jag kände att jag helt enkelt inte klarade av någon träning. Få se om jag kan ta igen det i morgon. Förra lördagen blev det 7 km och i dag “minus” 5 km, så om jag bara springer minst 12 km i morgon så är jag i kapp. Nästa vecka hägrar för mig, då ska jag inte springa alls, då är jag ute på jobb. Vilket är nog så jobbigt. Det kommer att bli ca 10 timmars dagar för att hinna med tror jag. Sedan var det en kund som ringde mig i fredags eftermiddag och ville beställa sommarservice till i slutet på juli. Vilken optimist. Men det blir väl jag själv som åker på det. Vad gör man bara inte för kunderna. Men om det är någon som ringer och vill ha något gjort första veckan i augusti, då är det helt nobben. Loppet då har jag nu satsat helt på och tycker jag har fått till en bra uppladdning med massa vila dagarna innan.

Inga kommentarer: