söndag 19 april 2009

Ordentligt packad. Inte packad som i packad, utan ordentliga rundor med packning.
Jag kom hem från jobbresan lite över 1 i fredags. Under vecka hade jag verkligen sett fram emot att komma ut och springa med packningen igen. Tänkte ta en runda på ca 18 km, men innan jag var hemma hade det blivit 20,5 km. Det kändes att det var några kg mer att bära på. Jag har nu haft vatten med mig också så totalt har jag varit över 10 kg.
På resan hade jag ätit lite mer än jag brukar så jag var lite i valet och kvalet om jag skulle våga ställa mig på vågen. Men jag gjorde det ändå till slut. Och jag blev positivt överraskad. Jag var ca 1 kg ner jämfört med innan jag åkte och det trots all maten.
I går blev det vad jag kallar skogsrundan. Den slutade på drygt 9 km. Men fy vad det var kallt och det blåste rätt ordentligt.
I morse när jag steg upp hade jag egentligen ingen lust att ut och springa och definitivt inte med packning. Men när jag vaknat ordentligt och ”laddat” och väl stod där med packningen påspänd och tog ett djupt andetag var det bara att sätta igång. Vädret var inte mycket bättre, kallt och blåsigt. Jag gjorde inte avkortningar i dag, men GPS:en lade av vid drygt 16 km på grund av dålig uppladdning, men jag tror att det i alla fall blev 21 km i dag. Härlig känsla att ha det avklarat även om jag inte var riktigt upplagd först.I går fick jag också ett mail från organisationen om Namibia. Det var den slutgiltiga packlistan. Bland annat stod det att de rekommenderade att vi packade vattentätt. Vi lär nämligen passera vattendrag där vi kan riskera att det är midjedjupt vatten. Tidigare fick vi info om att det är samma banläggare nu som vid Vietnam loppet. Han skrev bland annat att ett litet krux var att göra det tillräckligt svårt för ”eliten”, men samtidigt inte för svårt för de i kön. Med andra ord kan vi nog räkna med att det blir hårt som vanligt. Ingen promenad i parken i alla fall.

Inga kommentarer: