lördag 14 mars 2009

En vecka med lite kortare rundor. Det blev ca 54 km. För mig är det ju lite kortare, men för en del andra hade det kanske varit hyfsat långt.
Jag har inte riktigt bestämt mig för hur långt jag ska springa i morgon. Om jag ska ta 10-12 km eller om jag ska ta en halvlång runda på 20-22. Det blir väl morgonhumöret i morgon som avgör (plus vädret).
Sedan måste jag fylla på med musik i min mp3-spelare. Det är 2 stora partier med avslappning som jag ska ta bort och ersätta med något klämmigt. Jag tror inte avslappning är det rätta att lyssna på under en 100 milare.
Jag vet ju inte i vilken utsträckning jag känner för att ha musik. Hittills har jag nog inte sprungit någon tävling med musik. Jag har börjat lyssna, men sedan gått över till att bara lyssna på kroppen.
Efter turen i morgon gäller det också att se till att alla löparkläder blir tvättade. Jag ska se till att jag har med diverse kläder så jag kan byta och komplettera när jag blir blöt eller om jag skulle börja frysa. Eftersom vi passerar utgångspunkten ca var 10:de km är det ju inga problem. Det är ju inga kläder som ska ut i drop-bags, då är det svårare att planera.
Tankarna på Namibia börjar också tränga på i huvudet. Det är en del utrustningsdetaljer jag hade tänkt fixa och förbättra, tankar om maten. Men jag får väl komma igenom den här grejen först. En sak i sänder.
Jag märker också att det är väldigt mycket löpning i huvudet. Jag skrev ett mail till en kompis i veckan, men det spelade ingen roll vad jag började skriva om så kom jag in på löpning. Jag kände mig som en löparnörd, vilket jag kanske till viss del är. Men så är det nog med många, har man en hobby man brinner för pratar man gärna om den.

Inga kommentarer: